ריפוי
מערכות
יחסים
מהעבר:
שלום
בתוכי
דרך העיצוב האנושי
מערכות יחסים
הן מצע ההתפתחות העיקרי שלנו. הן מזינות אותנו, תומכות בנו, מפרות אותנו ונותנות לנו ריפוי. אבל באותה מידה הן עלולות לאתגר אותנו, לאכזב ולפגוע בנו.
איך יוצרים השלמה? איך הופכים פגיעה לריפוי? איך הופכים אשמה/האשמה להכרת תודה?
העיצוב האנושי הוא כלי שאין כמותו להוסיף הבנה וחמלה לפערים, לאי ההבנות ולפגיעות שהתרחשו בשדה המטורגר של מערכות יחסים. בעזרתו ובעזרת כלים נוספים כגון: התמקדות, העבודה של ביירון קייטי, וויס דיאלוג, ועוד- נצא למסע להוסיף בהירות ושלום לנראטיב הנישא בזיכרון של מערכת יחסים מהעבר שלכןם, שהזיכרון שלה עדיין מכאיב ולא פתור.
* תהליך 'ריפוי מערכות יחסים מהעבר: שלום בתוכי' נולד מתוך התנסות אישית הנוגעת לחקירת מערכת היחסים שלי עם אמי אחרי מותה. מוזמנים לקרוא על התהליך האישי שלי בגלילה למטה.
מערכות יחסים מהעבר
תפיסת הזהות שלנו מורכבת במידה רבה מהנראטיב שהתגבש בתוכנו, מהחוויות שאספנו, ומהפרשנות שלנו לגביהן. כשיש מערכת יחסים משמעותית לא פתורה מהעבר שלנו, משהו לא שלם גם בהווה שלנו.
בהירות והבנה
בהווה יש יותר כלים, ויותר מרווח נשימה שמאפשר להבין את העבר. ולכן יש טעם לחזור אחורה בזמן, ולבדוק האם בחסות המרחק, ובעזרת המודעות המתרחבת, אפשר להוסיף הבנה ובהירות למערכת היחסים.
שלום בתוכי
כשמערכות היחסים מהעבר פתורות, אנחנו שלמים יותר. ויש בתוכנו שלום.
מעגלי החוויה שמצמיחים אותנו נסגרים בצורה הרמונית יותר, ואנחנו יכולים להתקדם ולהתרומם אל הסיבוב הבא במעלה ספירלת ההתפתחות שלנו.
מה נעשה בתהליך ריפוי מערכות יחסים מהעבר: שלום בתוכי?
התהליך מורכב מכמה רבדים:
- הבנת המכניקה והבאת חמלה לפערים בעיצוב של כל צד;
- התבוננות ב"סיפור" - הנראטיב שמספר האדם לעצמו בקשר למערכת היחסים.
- בדיקת סצינות משמעותיות בתוך מערכת הייחסים,
- החלפת המבט הצר בפרספקטיבה רחבה של נקודת מבט מרוממת;
- התרת הסבך של אשמה והאשמה;
- הכרה ברגשות, בפגיעות, בחסכים ובעוולות;
- הבנת זכות הבחירה, ולקיחת אחריות על תוואי החיים;
-יצירת נראטיב חדש וריפוי רטרואקטיבי של הנראטיב;
- ומשם, אם הבשילה העת (והיא מבשילה בזמנה, לא ניתן לדחוק בה): פיתוח חמלה, אהבה, והכרת תודה;
מחיר מיוחד לסדרת חמישה מפגשים של שעה וחצי:
מחיר רגיל:
2,500 שח
(לפי 500 שח למפגש בודד של שעה וחצי)
מחיר מיוחד:
2,250 שח
(לפי 450 שח למפגש בודד של שעה וחצי)
נשמע מעניין? רוצה לצאת לדרך, או אולי להתייעץ?
תהליך ריפוי מערכות יחסים מהעבר: שלום בתוכי' הוא תהליך תפור-אישית, בהקשבה אלייך ולצרכי הריפוי של הקשר. עם זאת, יש מספר אבני דרך חשובות בתהליך הריפוי, שנוכל לעבור בהן:
אבני דרך אפשריות בתהליך 'ריפוי מערכות יחסים מהעבר: שלום בתוכי'
לימוד השונות דרך המכניקה של העיצוב האנושי:
העיצוב האנושי יכול להוסיף הרבה בהירות לפערים בין שני אנשים במערכת יחסים. ההבנה הזו היא קריטית להכניס חמלה, ולשינוי תחושות של אשמה והאשמה.
הבנת הצרכים שלא נענו, מיפוי החסכים:
דרך לימוד המכניקה של העיצוב האנושי אפשר לקבל הבנה מדויקת יותר של הצרכים שלא נענו במערכת היחסים. ההבנה הזו מקדמת לקראת תהליך של הכרה ברגשות (בהמשך) ולקיחת אחריות על הצרכים.
הכרה ועיבוד של רגשות:
פגיעה, כעס, נטישה, חוסר ערך, חוסר אונים- כל הרגשות האלה, אם לא הצליחו לקבל ביטוי ברור, הכרה ועיבוד בתוך מערכת היחסים - הפכו למשקעים. נזהה את הרגשות, ובעזרת עבודה פנימית נעניק להם נראות והכרה. נבדוק איזה סיפורים הם מספרים, ואיך אפשר ליישב אותם בגוף בדרך יותר הרמונית.
עיבוד מחדש של סצינה טעונה:
נעלה זכרונות של רגעים פוצעים ורגעים מרפאים מתוך מערכת היחסים. ונבדוק מה יש בתוך הרגעים האלה עבורנו.
איך להבין אותם מחדש מנקודת מבט רחבה וגבוהה יותר.
אשמה והאשמה
מבין מכלול הרגשות שמפעילים אותנו במערכות יחסים, מקום של כבוד שמור לרגשות אשמה והאשמה.
נבחן את הסיפורים ותחושות האשמה וההאשמה, ובדוק את האמת שמאחורי התחושות האלה, ואיך להתמיר את הרגשות הקשים והתוקעים האלה, לרגשות מועילים ואינטרגטיביים יותר.
הפצע הפנימי שלי: מה ביקשתי מהזולת לרפא עבורי.
עם איזה בור הגעתי למערכת היחסים, מה ביקשתי לרפא, ומה פגשתי בפועל.
מה המקור של הבור הזה, ולאיזה שלב בחיי הוא שייך.
איך אני ממשיכה מכאן את מסע הריפוי שלי, מתוך בחירה בגורל שלי, ולקיחת אחריות על המסע שלי.
הקשר כחווית התפתחות על ספירלת החיים
נתבונן על הנראטיב של מסע החיים, ונבין את המקום של מערכת היחסים בתוכו.
נבדוק איזה שיעור היא בא ללמד. נתכלל את הנראטיב של מערכת היחסים כחלק שלם מהנראטיב של דרך ההתפתחות האישית.
ראיות ואהבה עצמית
המסע לתחושת ראיות ואהבה עצמית עובד דרך מערכות היחסים שלנו, ובמיוחד אלו שמאתגרות אותנו.
כל כך לא מובן להרגיש ש: יש לי מקום, יש בי יופי, יש בי ערך. כל כך לא מובן למצוא ולהתחבר לאיכות האהבה, שהיא לב ההוויה.
מערכות יחסים היא שדה הלימוד שלנו להביא ריפוי לעצמנו בתוך קשר. לפתח ראיות ואהבה עצמית, למרות, בזכות, על אף ולשם - הקשר עם האחר.
פרטים טכניים:
סדרה של חמישה מפגשים
תהליך ריפוי מערכות יחסים מהעבר נמשך לאורך סדרת פגישות כדי לאפשר לעיבוד הרגשי להתקדם ולהיפתח.
התהליך הוגדר כחמש פגישות, שזה המינימום.
למי שירצו להמשיך את התהליך מעבר לחמש פגישות - ניתן להמשיך ככל שנכון לך, באותם תנאים של הסדרה הראשונה.
מבנה התהליך והתוצאה הצפויה:
ישנן כמה אבני דרך שאני ממליצה לעבור דרכן בתהליך ריפוי מערכות יחסים, אבל בסופו של דבר התהליך יהיה תפור-אישית, בהתאמה למה שמתבקש בחקירת מערכת היחסים הספיציפית שעל הפרק, מתוך קשב לצרכים שלך.
יש לציין שאינטגרציה רגשית היא תהליך פנימי שדורש זמן. סדרת מפגשים זו תציע כמה נקודות מבט חדשות ותעזור לך להתניע ולקדם את התהליך; ומכאן הוא ימשיך ויפתח בזמנו.
המפגשים יתקיימו בזום.
למי שמעדיף מפגשים פרונטליים - ניתן לתאם מפגשים בקליניקה ביפו בתוספת תשלום ובכפוף לשעות הקליניקה (פרטים נוספים אצלי).
מחיר:
מפגש בודד של שעה וחצי בזום - 500.
סדרה של חמישה מפגשים במסגרת ההצעה זו: 2250 שח בלבד (על בסיס 450 שח למפגש של שעה וחצי).
תנאים:
* ההטבה ניתנת בתשלום מראש על כל הסדרה.
* אפשר לחלק את התשלום לעד שלושה תשלומים.
הערות וסייגים:
* את המפגשים שנרכשו מראש יש להשלים תוך 90 יום מיום רכישת הסדרה.
* על כל מפגש שלא התקיים בסדרה שנרכשה מראש, יוחזרו 200 שח.
נשמע מעניין? בוא.י נדבר:
ההשראה לתהליך 'ריפוי מערכות יחסים מהעבר: שלום בתוכי'
ההשראה לתהליך זה היתה הריפוי שעברתי במערכת היחסים שלי עם אמא שלי.
מעניין לציין שעברתי את התהליך הזה אחרי מותה (היא נפטרה ממחלה בשנת 2017).
אמי היתה אדם נפלא. כל חייה הוקדשו לגידול ילדיה. היא היתה צנועה ונדיבה.
אבל אחרי מותה התחוור לי שאני סוחבת חסכים מהקשר שלנו, שהמשיכו להעסיק אותי גם אחרי מותה.
מערכת היחסים לא הצליחה לעבור להשלמה, כפי שמוטב שיקרה עם מותו של אדם יקר ואהוב.
הרגשתי שאני נתקעת שם, ובאיזשהו מקום, גם אמא שלי - לא חופשיה להמשיך בדרכה.
שאני תופסת אותה שם בתודעה שלי, בתוך הסכסוך הפנימי שלי מולה.
כשנתיים אחרי מותה פגשתי את הידע של העיצוב האנושי. גיליתי שאני פרוג'קטורית רגשית, ושהיא היתה מניספטורית רגשית.
הגילוי הזה איפשר לי לחזור אחורה ולקרוא מחדש את מערכת היחסים שלנו בעזרת רובד נוסף של הבנה.
התהליך הזה הלך ונפתח ונפרש על פני מספר שנים ועבר דרך מספר נקודות ציון חשובות.
בכל שלב העמקתי את ההבנה ואת החמלה לשתינו, במערכת היחסים הזאת.
לפני כשנה הצלחתי להגיע למקום אותו אני מרגישה בבהירות כ*השלמה*.
מקום בו נעשה שלום בתוכי, ויכולתי לשחרר את אמא שלי להמשך דרכה,
כשבלבי הכרת תודה אינסופית.
***
כתבתי מעט יותר בהרחבה על הניסיון האישי שלי עם ריפוי מערכות יחסים מהעבר, שהגדיל את השלום בתוכי. מעניין אתכןם? מוזמנים לקרוא, בלחיצה על הכפתור:
נעים מאד, אני מיכל לביא
העיצוב שלי הוא פרוג'קטורית רגשית 5/1; אנליסטית מוסמכת מטעם בית הספר האוסטרי להיומן דזיין.
מטפלת רגשית בהתמקדות ובכלים נוספים.
לפני שפגשתי את העיצוב האנושי הייתי אדריכלית ומתכננת ערים. המפגש עם הידע הזה טלטל את עולמי ושינה את נתיב חיי.
העיצוב האנושי נתן לי כלים שלא דומים לשום דבר שפגשתי לפני כן להבין את עצמי, את הזולת ואת העולם.
כיום אני שמחה להעביר את הידע הזה הלאה, למי שמרגיש קריאה.
הדגש בעשייה שלי הוא על ליווי רגשי ורוחני של הדרך.
מעבירה קריאות מפה, סשנים לייעוץ והכוונה, מלווה תהליכי התפתחות אישיים וקבוצתיים.
רוצה לשמוע עוד על העשייה שלי ומה שיש לי להציע?
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר